+381 (0) 25 541 9525

Auto gas uredjaji

Auto gas uredjaji

Marka i tip automobila:
Godište automobila:
Zapremina motora:
Snaga u KW ili KS:
Tip ubrizgavanja:
Tip usisne grane:
E-mail:
Telefon:
Poruka:
53990
Kako bismo zaustavili nezeljenu postu,
molimo Vas da prepisete broj u polje ispod.
Sva polja je obavezno popuniti!

Šta je to autogas (butan, plin)?

LPG je internacionalna skraćenica od "Liquefied Petroleum Gas" koja u prevodu znači Tečni Naftni Gas, naša skraćenica je TNG). Sastoji se od mešavine Propana i Butana u određenom odnosu. Odnos (procenat) Propana i Butana zavisi od godišnjeg doba i različit je za zimski i letnji period. Kod nas je ustaljen naziv "gas" ili "butan" . Autogas je alternativno gorivo koje je trenutno najekonomičnije za eksploataciju automobila, uz to je ekološki čisto gorivo za razliku od benzina i dizela. U autogas spada i CNG (zemni gas, Metan) ali je kod nas slabo zastupljen u eksploataciji za razliku od nekih drugih država (Italija) gde je procenat vozila sa pogonom na autogas skoro pola pola u autogas populaciji. Problem predstavlja nedostatag punionica za CNG kod nas.

Koja vozila mogu koristi autogas?

Postoje neki izuzetci kojih trenutno ne mogu da se setim. Sva vozila koja imaju SUS motor mogu koristi pogon na autogas, samo je pitanje cene opreme i isplativosti investicije. Da, može i na dizel motore, ako Vam kažu suprotno, potražite bolji servis. Tenologija gasnih uređaja je danas na nivou modernih automobila, tako da se najnovijim generacijama gasnih uređaja (SEKVENCIJALNO UBRIZGAVANJE) moguce opremiti sve tipove najnovijih automobila i sa plasticnim usisnim granama. Prednost ovog sistema je u vrlo maloj razlici u odnosu na performanse vozila kad se vozi na benzin, oko 2 procenta.

Da li je autogas štetan za motor?

NE, ako serviser kaže drugacije, obiđite ga u širokom luku (ma šta obići, mlatnite ga na licu mesta). Najčešća dilema je da li se habaju karike jer je gas navodno "suv". Kad mehaničar odvali takvu glupost, znači da pojma nema o radu motora, ili je neki pekar. Naprotiv, po testovima proizvođača gasnih uređaja i motora, produžava se radni vek motora za najmanje 30%. Gas sagoreva u motoru bez ostatka i zato nema čađi koja prlja ulje i taloži se na sklopovima motora, time je omogućeno da ulje radi svoj zadatak a to je da podmazuje i hladi motor. Čistije ulje bez primesa čađi i sumpora produžava vek motoru.

Kakve su vozne osobine automobila na autogas?

Kod standardnih gasnih uređaja gubitak snage je do 10%. Nestručnom instalacijom uređaja ovaj procenat se znatno uvećava i zbog toga se često čuje da auto na gas ide znatno slabije. Sa pravilno ugrađenim uređajem snaga je manja toliko da se to ne oseti u normalnoj vožnji. Ako se ugradi uređaj najnovije generacije gubitak snage je do 2%. Rad motora je tiši i mirniji kad radi na autogas bez obzira na vrstu uređaja. Potrošnja autogasa je nešto veca od potrošnje benzina i iznosi za ispravne motore oko 10% više u odnosu na potrošnju benzina. Ako je motor (karburator, injection sistem) neispravan, često bude ista ili manja potrošnje u odnosu na benzin.

Kakva je sigurnost autogas uređaja?

Današnji uređaji su dovedeni do nivoa sigurnosti koji daleko nadmašuje bezinsku instalaciju na automobilu. Rezervoar je napravljen od kvalitetnog čelicnog lima debljine 3 do 4 mm. rezervoari su atestirani na pritisak od 60 ili više bara a sigurnosni ventil reaguje na 30 bara. Radni pritisak pri normalnim okolnostima je malo viši nego u bojleru za toplu vodu. Na ventilu koji se nalazi na rezervoaru se pored sigurnosnog ventila nalaze još dva ventila koja reaguju zatvaranjem gasa ako dode do pucanja (kidanja) cevi kroz koje se gas sipa u rezervoar ili se doprema do motora. Takođe na njemu je i sigurnosni ventil koji onemogućava punjenje rezervoara više od 80% nazivne zapremine. Ovo je potrebno da bi na ekstremnim visokim temperaturama gas imao prostora gde da se širi puno. Konstrukcija isparivača je takva da onemogućava protok gasa kad je motor ugašen, bez obzira na to da li je dat "kontakt" ili ne. Po propisima, punjenje rezervoara vrši se spolja tako da nema nikakve mogućnosti da se gas nađe unutar kabine. Posebna konstrukcija zaštitne kutije ventila na rezervoaru omogućava izbacivanje svake količine gasa u atmosferu koja bi nastala eventualnim reagovanjem sigurnosnog ventila. Eksplozija autogasa je moguća samo u koncentraciji od 2 do 9 procenata u odnosu na zapreminu vazduha. To je na otvorenom prostoru gde se automobil kreće prilicno teško postići, tako da praktično nema opasnosti od eksplozije, što se ne bi moglo reci za savremene automobile koji imaju plastične rezervoare i retko koji sigurnosne uređaje za prekid napajanja goriva u slucaju sudara. Niko ne razmišlja o "bombi" zvanoj bojler dok sedi mirno u kupatilu, Svi su navikli na nju.

Kakvi su autogas uređaji?

Zemlja sa najdužom tradicijom proizvodnje ovih uređaja je Italija. Postoje mnogi proizvođaci kao što su Lovato, Landi Renco, BRC, Tartarini, Bedini Longas, KarGas, itd... Svi proizvođaci zadovoljavaju stroge svetske standarde, tako da su uređaji po funkciji vrlo slični. Kod nas je trenutno najpopularniji Lovato uređaj koji je zamenio na tržištu nekad veoma popularan Bedini i manje popularan ali više dostupan Elplin iz Konjica. Kod najnovijih automobila u koji se fabrički ugraduje sekvencijalno ubrizgavanje gasa je dosta zastupljen Koltek u Holandiji i okolini a u drugim delovima Lovato, BRC, Zavoli, Viale itd... Svaki uređaj je dobar ako se pravilno montira i odabere odgovarajući za taj motor.

Šta raditi u slucaju sudara vozila sa ugrađenim TNG uređajem?

Potrebno je zatvoriti ventil na rezervoaru da bi se sprečilo eventualno lagano curenje gasa ako je došlo do lakšeg oštećenja cevi na instalacijama (gornji i donji ventil na slici). Rezervoar je dovoljno čvrst da pretrpi velika mehančka oštećenja a da pri tome ostane nepropustan. Pisac ovih redova je imao nesreću da atestira vozilo u sudaru. Posle izlaska iz vozila sam uporno zavrtao ventil na boci a ona je i dalje šuštala. Kad sam malo došao sebi utvrdio sam da to šušte zvučnici na polici jer sam kolenom pomerio stanicu na radio aparatu, Instalacija je preživela u odlicnom stanju a auto je završio na otpadu.

Da li je opasno parkirati u garaži?

Nije preporučljivo parkirati vozilo u manjim zatvorenim prostorijama, ako je to neophodno, treba napraviti bar dva otvora u visini poda prostorije da bi se omogućila ventilacija. Autogas je teži od vazduha. Izuzetak je ako se stavi ventil najnovije generacije koji ima na sebi elektro ventil kojim se zatvara rezervoar kad se motor ugasi. Tako opremljeno vozilo se može parkirati i u podzemnim garažama.

Da li se oseća miris gasa u automobilu?

Kad je uređaj pravilno montiran i podešen, gas nema šta da traži u kabini automobila ni oko njega. Neugodan miris se dodaje da bi se na vreme primetilo ako nešto nije u redu sa instalacijom. Sagoreli gas ima spescifican miris kao što ga ima dizel i benzin. Taj miris može da se oseti iza automobila. Ako je miris jači, to je znak da ne sagoreva pravilno.

Kako se održava uređaj?

Autogas uređaj zahteva minimalno održavanje. Potrebno je svakih 20.000 km. izvršiti kontrolu instalacije ili jednom godišnje ako se preedje manje kilometara. Na svakih 50.000 km je potrebno servisiranje isparivača. Zbog nečistoće koja se nalazi u gasu, potrebno je na svakih 10.000 km očistiti ili zameniti filter za gas koji se nalazi u elektroventilu za gas. Zamena nekog dela se vrši po potrebi ali je to vrlo retko jer instalacija često nadživi motor.

Kako se pali vozilo zimi?

Kod vozila sa karburatorom može doci do otežanog starta motora na niskim temperaturama. Iskustva sa prethodne dve zime kažu da se može upaliti auto na gas i na -20 stepeni ako su motor i uređaj ispravni. Kod vozila sa INJECTION ubrizgavanjem benzina, nema tih problema jer ta vozila uvek pale na benzin da bi potom automatski prešli na autogas prilikom postizanja odredenog broja obrtaja ili temperature motora.

Da li je potrebno paziti koliko se sipa goriva?

Nema potrebe, ventil na rezervoaru ce se sam postarati da budete bezbrižni jer nece dozvoliti da se sipa više od 80% zapremine rezervoara.

Zašto se ne proizvode automobili na autogas?

To treba pitati "sedam sestara" i automobilsku industriju koja živi od proizvodnje sve "savremenijih" motora koji se u osnovi nisu promenili zadnjuh 200 godina. Opravdanost dvostruko i trostruko skupljeg motora koji eventualno troši 30% manje nego starija braća a zagađuje okolinu i dalje samo u manjoj meri ne može da se iskaže kroz cifru da se odmah pravi jeftin motor koji je uz to ekološki odmah. Razlika u ceni ide njima. Prvobitni motori su išli na gas ali je tada vladao problem sa transportom i skladištenjem gasa. Mislite o tome.

Zašto ugraditi gasni uređaj na vozilo (prednosti)?

• Duži radni vek motora oko 30%
• Povećana autonomija vozila za duplo (nekad i više)
• Ekonomska strana, cena gasa je trenutno 30 din, a benzina preko 60
din, zavisi koliko je oktana. (Pošto nam je kako nam je, cena je uvek duplo manja
od cene benzina da ne bih stalno dežurao i menjao cenu u tekstu)
• Sa autogasom nece doći do pojave detonacije koja je vrlo štetna za motor,
jer ima oko 104 oktana
• Ekologija, vozila na autogas zadovoljavaju najstrožije standarde po
pitanju izduvnih gasova, mada ko mari za to...
• Razliku u ceni goriva možete potrošiti na razne nacine a jedan je da
automobil bolje ili besplatno održavate ili date ženi te pare, mnogo će Vas voleti.
• Na zapadu vlade dotiraju ugradnju autogas uređaja jer investiraju u
ekologiju i ekonomiju, ovde stalno prete taksom.
• Italija i Bugarska, dve zemlje prilicno različitog standarda imaju populaciju
automobila na auto gas koja prelazi 70%.

Zašto ne ugraditi gasni uređaj na vozilo (mane)?

• Smanjen prtljažni prostor (*).
• Ne mogu da smislim još neki racionalni razlog.
• Razloge tipa "moj auto malo troši, malo prelazim kilometara, skupa
je investicija itd..." ne smatram racionalnim.
(*)
Mada... Koliko često obarate sedište da bi nosili nešto veće? Pa jednom godišnje
ili ređe. Zašto želite da stavite rezervoar od 100 litara kad vam je benzinski od
40 litara? Pa kad idem na more da ne punim dvaput. Zašto žurite na more kad ste
na odmoru?

Kad je sve tako fino, zašto svi ne ugrade gas?

Nemamo odgovor na ovo pitanje i zaista nam nije jasno... Mozete li nam Vi pomoci ?

Od svih alternativnih goriva, komprimovani prirodni gas (KPG), odnosno METAN (CNG-Compressed natural gas ) , zaslužuje najveću pažnju. Ovo gorivo ima veoma povoljne ekološke osobina, a rezerve ovog goriva u mnogim zemljama sveta su veoma velike. Zato se smatra da je pored vodonika prirodni gas najbolja alternativa naftnim derivatima, energent koji će se u narednim godinama sve više koristiti. Vozila na prirodni gas su ekološki čista, lako zadovoljavaju sve, pa i najstrožije propise, i vrlo su ekonomična. Ovo gorivo ima i veoma povoljne bezbednosne karakteristike. Ovim gorivom može da se direktno napaja motor sa unutrašnjim sagorevanjem, a može se korisititi i za generisanje vodonika i napajanje gorivnih ćelija, koje generišu električnu energiju za pogon elektromotora. Da bi se koristilo na postojećim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, vozilo mora biti na odgovarajući način rekonstruisano, odnosno prilagođeno. Načelno se ove repravke mogu lako izvršiti, a dobijene performanse su poptuno uporedive sa klasičnim vozilima. Pri tome su vozila namenski proizvedena sa pogonom na prirodni gas ekološki znatno povoljnija, a cena im je nešto viša od cene vozila na benzin ili dizel gorivo, a korišćenje prirodnog gasa traži manje održavanje motora, uz ostvarivanje dužeg veka trajanja. U Italiji, gde je korišćenje najrasprostranjenije, instalacije za prirodni gas fabrički se ugrađuju u vozila FIAT. Takvih uvezenih vozila iz Italije kreću se već i našim putevima, a iskustva u pogledu ekonomičnosti i rada motora su više nego povoljna što mogu potvrditi i TAXI udruženja koja uveliko koriste vozila opremljena pogonom na CNG.

Osušen i komprimovan u okviru stanice za punjenje motornih vozila (CNG), predstavlja čistije gorivo u odnosu na benzin i autogas, sa oktanskim brojem 140 (benzin - 95, autogas - 115). Zbog svojih povoljnih karakteristika sagorevanja, potrošnja koja se izražava u kilogramima (1 Nm3 = 0,77 kg), znatno je manja u poređenju sa ostalim gorivima. Kao gorivo za motore sa unutrašnjim sagorevanjem prirodni gas se može koristiti na vozilu u dva oblika - kao sabijeni ili komprimovani gas (KPG) ili u tečnom stanju (TPG). U prvom slučaju prirodni gas se na vozilu nalazi u rezervoarima pod visokim pritiscima (ranga 300 bara i više), dok u drugom slučaju prirodni gas u rezervoarima mora da bude rashlađen na veoma niske temperature (oko -2700C).

Zbog niza tehničkih prednosti prirodni gas se u vozilima daleko najčešće koristi u komprimovanom stanju, a sasvim retko kao utečnjen. U pogledu motora, primena prirodnog gasa ne stvara praktično nikakve probleme. Postojeći benzinski motori starije generacije mogu da rade na prirodni gas bez ikakvih rekonstrukcija, samo ugradnjom mešača gasa u usisnu granu motora (motori proizvedeni bez Euro norme ili EURO 1 i 2), dok kod motora sa elektronski regulisanom smešom potrebno je ugraditi sekvencijalni CNG sistem kojim upravlja poseban računar kao što je to slučaj i sa TNG uređajima. Nakon ugradnje ovih sistema u vozilo, pomoću jednostavnog mikroprekidača na komandnoj tabli motor može da radi ili na benzin ili na prirodni gas ("dvogorivni motor"), kao što se to radi i pri konverziji na TNG. Ako se radi o dizel motorima, situacija je nešto složenija. U ovom slučaju adaptacija motora može biti takva da se motor delimično napaja dizel gorivom, a delimično prirodnim gasom (takođe "dvogorivni motori"), u odredjenoj srazmeri mešavine. Bolje je, međutim, da se dizel motor rekonstruiše tako da radi samo na prirodni gas ("namenski" ili "dedicated" gasni motori). Pored izmena na motoru i njegovoj opremi, za korišćenje prirodnog gasa potrebne su i izmene na vozilu, pre svega u cilju ugradnje rezervoara sabijenog gasa. Rezervoari sabijenog prirodnog gasa su relativno velike zapremine i mase, što načelno pogoršava dinamičke, pa i neke druge performanse vozila, ali pažljivim konstruisanjem ovo se može rešiti veoma uspešno. Primena prirodnog gasa za pogon motornih vozila doživljava poslednjih godina pravu ekspanziju. Procene su da je pre desetak godina u svetu bilo preko milion vozila na prirodni gas. Najčešće se počinje od gradskih autobusa, ali sve je više i putničkih, posebno taksi vozila, kao i vozila za komunalne službe i unutrašnji transport.

O aktuelnosti i značaju konverzije motornih vozila na prirodni gas dobro govori i činjenica da je 1998. godine Evropska komisija pokrenula razvojni projekat NGVeurope, sa ciljem razvoja vozila na prirodni gas i kompresorskih stanica, promocije i ispitivanja ovih vozila, posebno u pogledu emisije izduvnih gasova. Ovaj projekat, u koji je Evropska komisija uložila 2,6 miliona Eura, uz veliko učešće većeg broja firmi, realizuje se u 15 gradova u 7 zemalja Evrope (Geteborg i Eslev u Švedskoj, Harleem u Holandiji, Koblenc i Augsburg u Nemačkoj, Mehelen i Gent u Belgiji, Kolmar i Poater u Francuskoj, Rim u Italiji, Dablin u Irskoj), a usmeren je na gradske autobuse, dostavna, taksi i komunalna vozila koja se koriste u ekološki ugroženim sredinama. Dosada je u okviru ovog projekta razvijeno i u eksploatciju uključeno više stotina vozila, koja se prate i ispituju po posebno razvijenim i međusobno uskladjenim programima .

Paraleno sa razvojem vozila na prirodni gas razvija se i infrastruktura. Grade se gasovodi (koji svakako snabdevaju i druge potrošače), širi se mreža kompresorskihstanica za punjenje vozila prirodnim gasom. Procena je da već danas ovih stanica ima više desetina hiljada. Samo, u Nemačkoj, na primer, postoji oko hiljadu stanica za punjenje vozila prirodnim gasom, koje dobro pokrivaju mrežu glavnih saobraćajnica i auto-puteva u ovoj zemlji. U Srbiji je takođe prisutan razvoj izgradnje pumpi za snabdevanje motornih vozila sa metanom.

grad

firma

adresa

telefon

radno vreme

Beograd

Cryo gas Omladinskih brigada 102 011/2158-893 0-24
Beograd Cryo gas Ibarski put 60 011/2560-875 0-24
Pančevo Ledi Jabučki put bb 013/355-547 0-24
Pančevo Bedem prevoz Bavaništanski put 78 b 064/863-1394 0-24
Čačak Sponit Nikole Tesle 17 032/557-3888 0-24
Kragujevac Vulović transport d.o.o. Dragoslava Srejovića 55 034/501-077 8-22 nedeljom ne radi
Kruševac Boss petrol Jasički put bb 037/444-828 0-24
Niš Intergas komerc Dimitrija Tucovića bb (kod Metroa) 018/415-0405 0-24

Zrenjanin

Tahi petrol

Beogradski put bb 023/533-325 0-24

 


AMK MAGNET-CV DOO SOMBOR planira da do kraja 2015.godine izgradi i pusti u rad prvu komercijalnu stanicu za punjenje vozila komprimovanim prirodnim gasom (CNG) u Somboru.
Za razliku od autogasa, koji je smeša propana i butana u tečnom stanju (TNG), prirodni gas je u gasnom stanju, pod pritiskom od 200 bara. Boce su različitih proizvođača, različitih zapremina i dimenzija. Obično se ugrađuju do tri boce od po 27 litara u koje staje 12,5 kg komprimovanog prirodnog gasa, a to je dovoljno za autonomiju vozila od 250 km u gradskoj vožnji. Na otvorenom putu autonomija vozila raste do 400 km.
Ostali deo instalacije sličan je instalaciji za autogas, sa regulatorom pritiska, dogrejačem, cevima, priključkom za punjenje i naravno, obaveznom elektronikom.

Problem odbojnosti, odnosno neprihvatanja pojedinih alternativnih goriva od strane korisnika, vezan je za verovanja i strahove da su sva gasovita goriva koja se na vozilu nalaze u rezervoarima pod velikim pritiskom, a to važi i za TNG i za KPG, a posebno za vodonik, "opasna", odnosno da ugrožavaju bezbednost vozača i putnika, pa i šire okoline. Ipak su takva mišljenja neosnovana i neopravdana. To najbolje potvrđuju iskustva iz dosadašnjeg višegodišnjeg ispitivanja i korišćenja ovih vozila, kao i razvijeni sistemi zaštite i bezbednosti. Bezbedonosni zahtevi su uspotavljeni oktobra 2000. godine u okviru ECE Pravilnika br. 110 koji definiše postupak homologaciju opreme na motornim vozilima koja koriste KPG i homologaciju vozila u odnosu na ugradnju takve opreme. Sva dešavanja u vezi uspostavljanja tehničke regulative za motorna vozila koja koriste TNG i KPG dešavaju se u Svetskom forumu za harmonizaciju pravilnika za vozila - WP.29, odnosno njegovoj Radnoj grupi za aerozagapenje i uštedu energije - GRPE pri Ekonomskoj komisiji za Evropu pri UN. U okviru Evropske unije postoje direktive (70/220*2001/100/EC; 88/77*2001/27/EC) koje regulišu ovu materiju i one su identične sa odgovarajućim ECE pravilnicima.

     ECE Pravilnik br. 110
Naziv ovog pravilnika je Jednoobrazni propisi o homologaciji (I) specifične opreme motornih vozila sa pogonom na CNG, (II) vozila u pogledu ugradnje specifične opreme homologovanog tipa za pogon na CNG. Pod "specifičnom opremom" podrazumeva se rezervoar (sa pomoćnom opremom koja je ugrađena), regulator pritiska, automatski ventil, ručni ventil, mešač gas/vazduh (karburator ili brizgač(i)), regulator protoka gasa, fleksibilni vodovi za gorivo, kruti vodovi za gorivo, jedinica za punjenje ili priključak, kontrolni ili nepovratni ventil, pritisni pomoćni ventil, filter, senzor/indikator za pritisak ili temperaturu, ispusni ventil za prekomerni protok, servisni ventil, elektronska upravljačka jedinica, kućište koje nepropušta gas, priključak i gumeno crevo zaprovetravanje. Određena vrsta ispitivanja definisana su prilozima ECE Pravilnika br. 110. Takođe treba imati uvidu da su CNG komponente razvrstane u pet klase u zavisnosti najvećeg radnog pritiska i funkcije same komponente. Svaka komponenta mora nositi homologacionu oznaku a rezervoar i: serijski broj, zapreminu, oznaku "CNG", radni pritisak/ispitni pritaisak, težinu i godinu i mesec dodeljene homologacije. Kod homologacije vozila u pogledu ugradnje CNG opreme definisani su bezbedonosni nivoi koje moraju da ispune određene komponente na vozilu. Tako, kod ispitivanja rezervoara on mora biti tako montiran i pričvršćen da apsorbuje energiju ubrzanja (bez oštećenja kada je pun) od 10 [g] u pravcu kretanja i 5 [g] horizontalno poprečno na pravac kretanja kod vozila kategorije M2 i N2. Svako vozilo u javnoj upotrebi koje koristi CNG sistem mora biti označeno sa stikerom koji je otporan na vremenske uslove.



Cena, kvalitet ugradnje CNG uređaja, opravdanost investicije?


Cena ugradnje svih potrebnih HOMOLOGOVANIH komponenti u skladu sa regulativom pravilnika ECE 110 za vozila sa elektronskom regulacijom smeše (najčešće 2001 godište i mlađa) iznosi oko 900 EUR. Obzirom da je CNG atraktivno alternativno gorivo zbog njegove cene koštanja u odnosu na dizel, benzin i TNG moramo istaći da smo pažljivim kalkulisanjem došli do sledećih podataka:

Prosečna potrošnja vozila na CNG je 5,4 kg/100 km što iznosi približno 540 din troška na 100 km. Koristeći ovu informaciju kao ulazni parametar došli smo do računice kolika je UŠTEDA u odnosu na upotrebu vozila sa pogonom na euro dizel, benzin i TNG. Na 10.000 pređenih km ušteda u odnosu na euro dizel je približno 54.000 din, u odnosu na benzin je oko 74.000 din i odnosu na TNG je oko 37.000 dinara! Ovo znači da je investicija u ugradnju CNG uređaja opravdana već na pređenih približno 20.000 km i sve dalje uštede predstavljaju vaš manji trošak za potrebe vožnje automobila poslovne i privatne.
AMK MAGNET-CV DOO sa dugogodišnjim stručnim iskustvom stečenim na ugradnji i servisiranju sekvencijalnih uređaja za pogon vozila na tečni naftni gas (TNG), vršiće uskoro ugradnju i instalacija za pogon na prirodni gas (CNG) u motornim vozilima. CNG oprema je marke "ZAVOLI" na koju se daje garancija od 2 godine ili 100.000 pređenih km.
Postoje i rešenja nabavke vozila sa fabrički ugrađenom instalacijom za CNG, podešenim predpaljenjem i sa takvim rešenjem ugradnje boca za gas koje ne zauzimaju puno prostora u zadnjem delu vozila. Ovakva vozila su skuplja, a isplativost određuje razlika u ceni goriva i broj pređenih kilometara.

Pojedini serviseri i neprijavljene radionice ponudiće na tržištu i jeftiniju ugradnju a najčešće je to ugradnja delova koji nisu homologovani, polovni i bez prateće dokumentacije i garancije na komponente, ili je u pitanju ugradnja falsifikovanih komponenti, odnosno onih za koje nije plaćena carina. Znači lošijim startnim mestom (veća cena u odnosu na nelojalnu konkurenciju) je kažnjen onaj vlasnik radionice koji želi da radi pošteno i kvalitetno. Da ne bi razmišljali o bezbednoj upotrebi CNG uređaja svakako treba da se odlučite najpre za kvalitet i garancije imajući u vidu da je potrebno i atestirati ugradnju uređaja u skladu sa propisima.

 

  • AMSS
  • AMSS Osiguranje
  • amss
  • Asocijacija tehnickih pregleda vozila
  • Belix
  • RegOs software solutions

AMK Magnet, V.Petrovića
025/412-722

AMK Magnet, Jug 3
025/541 9525