+381 (0) 25 541 9525

Najčešće postavljana pitanja

Ovde možete videti koja su to najčešća pitanja naših klijenata kao i posetilaca web sajta

Pravilna upotreba klima uređaja u autu

Mnogi vozači nepravilno upotrebljavaju klima uređaj u svom automobilu. Pod nepravilnom upotrebom klima uređaja mislimo na neefikasno korišćenje, ili na ono koje čak može dovesti do oboljenja kod ljudi! PRI ULASKU U AUTOMOBIL : Čim startujete automobil, uključite klima uređaj. Potom sledite sledeći postupak:

 

  • Otvorite sve prozore
  • Podesite uvlačenje spoljnog vazduha
  • Temperaturu podesite na minimalnu
  • Ventilator podesite tako da duva najvećom brzinom
  • Usmerite vazduh tako da duva najjače na otvorima na instrument tabli koji su najbliže prozorima
  • Na taj način ćete isterati vreo vazduh koji se nakupio unutar automobila za vreme dok je automobil stajao. To je najefikasniji način za brzo rashlađivanje kabine automobila.Kada krenete, trebalo bi da uradite sledeće:

U vožnji

Zatvorite prozore. Nema svrhe držati uključen klima uređaj i otvorene prozore.
Podesite recirkulaciju vazduha. Klima uređaj lakše hladi delimično rashlađen vazduh, nego onaj vreo, spoljni.
Smanjite brzinu duvanja ventilatora.
Podesite odgovarajuću temperaturu. Gledajte da temperatura u automobilu nije mnogo niža nego spoljna. Dovoljno je da Vam u automobilu bude prijatno, nemojte od njega praviti frižider!
Usmerite tok vazduha onako kako Vam odgovara. Možda je najbolje da namestite tako da hladan vazduh duva na šofer-šajbnu i na noge. Na taj način ćete izbeći udar hladnog vazduha direktno u lice, što može biti veoma rizično po zdravlje.

Pred kraj vožnje..Nekoliko minuta pred kraj vožnje, na primer kada prilazite parkingu, isključite klima uređaj, ali ostavite uključenu ventilaciju. Na taj način ćete postići 2 efekta:

  • Sprečićete stvaranje bakterija. Nastanku bakterija izuzetno pogoduje vlaga. One u automobilu nastaju na isparivaču klime. Bakterije mogu izazvati neprijatne mirise u sistemu ventilacije i narušiti Vaše zdravlje. Ako isključite klimu, a ostavite uključenu ventilaciju, isparivač će se isušiti i na taj način smanjiti mogućnost nastanka bakterija.
  • Povećajte temperaturu u kabini , pa ćete se pripremiti za izlazak iz auta. Ako isključite klimu, a ostavite upaljenu ventilaciju, temperatura u automobilu će postepeno rasti. Tako ćete biti spremniji za spoljnu temperaturu. Nagli izlazak iz klimatizovane prostorije u spoljni prostor u kome je visoka temperatura može predstavljati šok za organizam. Vodite računa da se ta promena ne dešava naglo, nego postepeno.

 

 

 

 

Šta raditi u slucaju sudara vozila?

Potrebno je zatvoriti ventil na rezervoaru da bi se sprečilo eventualno lagano curenje gasa ako je došlo do lakšeg oštećenja cevi na instalacijama (gornji i donji ventil na slici). Rezervoar je dovoljno čvrst da pretrpi velika mehančka oštećenja a da pri tome ostane nepropustan. Pisac ovih redova je imao nesreću da atestira vozilo u sudaru. Posle izlaska iz vozila sam uporno zavrtao ventil na boci a ona je i dalje šuštala. Kad sam malo došao sebi utvrdio sam da to šušte zvučnici na polici jer sam kolenom pomerio stanicu na radio aparatu, Instalacija je preživela u odlicnom stanju a auto je završio na otpadu.

Kakva je sigurnost autogas uređaja?

Današnji uređaji su dovedeni do nivoa sigurnosti koji daleko nadmašuje bezinsku instalaciju na automobilu. Rezervoar je napravljen od kvalitetnog čelicnog lima debljine 3 do 4 mm. rezervoari su atestirani na pritisak od 60 ili više bara a sigurnosni ventil reaguje na 30 bara. Radni pritisak pri normalnim okolnostima je malo viši nego u bojleru za toplu vodu. Na ventilu koji se nalazi na rezervoaru se pored sigurnosnog ventila nalaze još dva ventila koja reaguju zatvaranjem gasa ako dode do pucanja (kidanja) cevi kroz koje se gas sipa u rezervoar ili se doprema do motora. Takođe na njemu je i sigurnosni ventil koji onemogućava punjenje rezervoara više od 80% nazivne zapremine. Ovo je potrebno da bi na ekstremnim visokim temperaturama gas imao prostora gde da se širi puno. Konstrukcija isparivača je takva da onemogućava protok gasa kad je motor ugašen, bez obzira na to da li je dat "kontakt" ili ne. Po propisima, punjenje rezervoara vrši se spolja tako da nema nikakve mogućnosti da se gas nađe unutar kabine. Posebna konstrukcija zaštitne kutije ventila na rezervoaru omogućava izbacivanje svake količine gasa u atmosferu koja bi nastala eventualnim reagovanjem sigurnosnog ventila. Eksplozija autogasa je moguća samo u koncentraciji od 2 do 9 procenata u odnosu na zapreminu vazduha. To je na otvorenom prostoru gde se automobil kreće prilicno teško postići, tako da praktično nema opasnosti od eksplozije, što se ne bi moglo reci za savremene automobile koji imaju plastične rezervoare i retko koji sigurnosne uređaje za prekid napajanja goriva u slucaju sudara.
Niko ne razmišlja o "bombi" zvanoj bojler dok sedi mirno u kupatilu, Svi su navikli na nju.

Oprezno i bez žurbe

Najvažniji savet vozačima u zimskim vremenskim uslovima jeste da ne žure i da na planirani put za koji im je ranije trebalo 15 minuta, krenu bar pola sata ranije - kaže Jovica Mitić iz Informativne službe Auto - moto saveza Srbije. Treba izbegavati nagla skretanja, promene pravca, nagla kočenja i treba se držati glavnih ulica koje su očišćene i posute solju.
Prema njegovim rečima vožnja u tunelima je najrizičnija, jer se zbog vazdušnih strujanja stvara lako poledica, koja može dovesti vozača u opasnost. Takođe, podvožnjaci i nadvožnjaci su rizične tačke na kojima teba biti maksimalno oprezan.
- S obzirom na starost našeg voznog parka koja dostiže 15 godina, pod zimskim vremenskim uslovima motori se lako gase, pa je zaustavljanje vozila usled tog razloga najčešći problem - ističe Mitić.
Vlasnici automobila bi morali da poseduju kvalitetnu tečnost za pranje vetrobrana i da glicerinom popune rupe i brave kako se ne bi zaledili. Prema Mitićevim rečima, vlasnici dizel utomobila morali bi da stave aditive u gorivo da se ne bi zaledilo. I na kraju, ono što važi za sve, to su zimske gume sa dubokim šarama koji su obavezni.

  • AMSS
  • AMSS Osiguranje
  • amss
  • Asocijacija tehnickih pregleda vozila
  • Belix
  • RegOs software solutions

AMK Magnet, V.Petrovića
025/412-722

AMK Magnet, Jug 3
025/541 9525